Codziennie w każdym mieście tysiące osób podróżuje do pracy, szkoły, na zakupy itp. Komunikacja miejska stanowi najbardziej popularny sposób transportu i przemieszczania się po miastach. Nic więc dziwnego, że reklamy umieszczane w autobusach, tramwajach, czy na przystankach są tak skuteczne. Wie o tym ZnajdzReklame.pl.
Reklamować się w przestrzeniach związanych z komunikacją miejską można różnorako. ZnajdzReklame.pl oferuje zamieszczanie informacji marketingowych zarówno wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej, jak i na zewnątrz nich – co widoczne jest nie tylko dla podróżujących nimi pasażerów, ale również dla innych uczestników ruchu drogowego.
Reklama w komunikacji miejskiej – rodzaje
Kwestia promowania jakichkolwiek treści w komunikacji miejskiej obejmuje de facto trzy różne rodzaje przestrzeni – przystanki, wnętrza pojazdów oraz ich powierzchnie zewnętrzne.
O ile przystanki komunikacji miejskiej posiadają powierzchnie stricte przeznaczone na reklamę, o tyle opcji zamieszczania reklam w środku lub na zewnątrz pojazdów jest kilka.
Bardzo popularną formą reklamy na zewnątrz pojazdu jest zaklejenie jego tylnej powierzchni. Rozwiązanie tego typu gwarantuje satysfakcjonującą widoczność i skuteczność przekazu. Inną opcją, wymagającą jednak większego nakładu finansowego, jest oklejenie całego pojazdu. Kampanie tego typu maksymalizują oddziaływanie komunikatu reklamowego.
Autobusy i tramwaje – rozsiądź się wygodnie i obserwuj rosnący słupek efektywności reklamy
Wewnątrz pojazdów komunikacji miejskiej można spotkać się głównie z dwoma formami promocji (pomijając stricte artystyczne formy przekazu takie jak vlepka). Są to tablice, ramki w środku autobusów i tramwajów oraz monitory. Pierwsza opcja angażuje niewielkich rozmiarów nośniki, które w najbardziej naturalny, odruchowy wręcz sposób oddziałują na odbiorcę. Ich świetnym uzupełnieniem bywają citylighty.
Kolejną opcją reklamy w przestrzeni środków transportu są monitory, czyli multimedialne nośniki, których nie da się nie zauważyć. Umożliwiają wyświetlanie nie tylko nieruchomych grafik, ale też animacji i spotów reklamowych.
Zarówno jedna i druga opcja reklamy zamieszczanej w pojazdach to rozwiązanie skutecznie i stosunkowo niedrogie. Świetnie sprawdza się jako element kampanii, choć czasem bywa też samodzielną treścią marketingową.
Reklama w komunikacji miejskiej – najważniejsze zalety
Niezaprzeczalnymi zaletami prowadzenia kampanii w pojazdach komunikacji miejskiej jest wysoka skuteczność tego typu reklam, ich względnie niski koszt oraz stosunek jednego do drugiego.